Follower

Friday 26 August 2011

Pengalaman di bulan ramadhan...

First skali aku nak ucapkan bebanyak thank kat kawan aku sorang nie...nma dya muhd shafiq sofian yang telah mengantar dan mengambil aku semasa kami pergi dan balik dari aloq setaq...pada hari jumaat,,selepas sembahyang jumaat aku trus tepon kwan aku tu swuh mai amek aku...besa ar...aku x dak

transport...hehe..aku swuh ayah aku anta g CS(centre square) kat sungai petani...setelah menuggu begitu lama...akhirnya!! membe aku mai jgak...dgn moto LC dya tu ar...sempoi...kitorang bertolak dri SP dalm pkol 3.30 camtu ar....kitorang rsau gak ar..takot2 ujan kan...ye ar... kan musim ujan msa tu...masa nak pi kitorang ikut highway...mleh ikut jln biasa...sebelum kitorang lepas dri R&R gurun...kitorang nmpak sesuatu yng best arh...bangkai anjing terputus dua...nseb baik la kitorang ni bukan jenis fobia kat darah....nmpak isi dalam tu...hehehe...dah! xyah ingat pasal tu lagi dah,,,tukar topik! pastu kitorang teruskan perjalan...setelah menghabiskan msa di atas moto LC membe aku tu...kitorang berenti jap...lenguh gila pinggang aku nie,...kebas peha! ye ar..nek moto bkan nek keta ye ark? lpas tu kitorang truskan perjalanan..pada pukul 4.45 ptang kitorang smpai dah aloq setaq..kitorang trus pergi umah membe aku lagi sorang...zul...kitorang lepak jap kat umah zul....online...sembang2....mohong2 ngan membe2 len yang terdiri dripada zul,aku,shafiq,adam,ash,anas,rais dan munip..dah abes bersmbang kitorang gerak ke kedai makn...ye ar...dah pkol 7.15 kowt,,,klau x kitorang nak ke bazar...tpi tudya la...ujan lak turun...tpi takpe arh...aq rase kan kitorang yang order first dlu dri makcik yang jga kedai tu...tetapi mlangnya,..naseb x menyebelahi kitorang...mula2 buka puase ngan air jer....orang lain dah leyh melantak puas2...ade gak yang dpat lambat tpi diorang dah bengang sangat...diorang terus blah,...tpi kitorang tetap bersabar...akhirnya smpai gak juadah berbuka kitorang...apalagi,kitorang sepedek ar!!! hehe....abes mkan ape sume...aku,shafiq,rais ngan zul gi roadwalk kat stadium...yang lain2 sume dah balik...kitorang tawaf roadwalk tu 3-4 kali x salah aku ar...hehe...dah abes jln2 kat roadwalk tu kitorang pi jumpa....mleh ar nak ckap..pandai2 piki...dah abes ape sume....kitorang bertolak blik dri aloq setaq pada pukul 1.00...mse tu kami ingat tak ujan ar...tpi tu dya ar...smpai kat mne ntah ujan turun...mula2 rintik2..tape ar...last2 dye dtng sekali lebat da....setelah menahan sejuk sat kitorang berhenti sat kat petronas....aku ngan shafiq sofian ja msa tu...jmpa pakcik jaga kat petronas tu...sembang2 ar ngan pakcik tu...smbil memakan maggie cup yang pnas..perghh!! mang nikmat...dah tengok ujan reda...kitorang teruskan perjalanan...lagi 11km nak smpai SP ujan trun lagi skali...lagi lebat kowt!! than je la...setelah lma berthan akhirnya smpai gak kat sp...klau x kitorang nak singgah sp dlu...tpi dah ujan...shafiq terus anta aku blik ke kuala ketil...sian ar kat dyeh nak kna ptah blik sp..tpi dya kta ok..aku pown ok ar....mse nak blik tu..mang sejuk giler...hnya tuhan yang satu yang tahu...kitorang smpai kol 3.30...itulah pengalaman aku pda bulan puasa yang boleh dikatakan terrible gak la....mungkin korang bca nie x rse apa yang aku rse...sebab aku x pndai sngat nak tulis bloq ape sume nie...hehe...bnyak shortcut....ape2 pown best ar lepak ngan korang..nnti lepak lgi keyh...tu pown klu yang satu mengizinkan....wasalam!
:)

No comments: